FAQ - Shopping4net

Ofte dukker der spørgsmål og overvejelser op, når man handler på Internettet. Her har vi oplistet de almindeligste spørgsmål til vores kundetjeneste (FAQ - Frequently Asked Questions). Vi har kategoriseret spørgsmålene i menuen til venstre. Vi er altid interesserede i dine meninger, overvejelser og vil gerne have del i, hvad du synes. Lad gerne høre fra dig!

Almindelige spørgsmål

Adresseændring

Jeg vil have mine varer til en anden adresse end den, jeg er folkeregistreret på. Lader det sig gøre?
Hvis du vil gøre dit køb mod faktura kan du bare få din ordre til folkeregisteradressen. Ellers klikker du i feltet ”Vil ikke angive Personnr.(EJ fakturabetaling)”. Så kan du bare gøre dit køb mod kort, men skal vælge, hvilken adresse du ønsker. Hvis du for nyligt er flyttet eller af anden grund ikke er korrekt registreret i folkeregisteret, skal du kontakte told og skat først.
Jeg vil registrere min virksomhed som kunde. Hvordan gør jeg det?
For tiden er det ikke rent teknisk muligt at registrere en virksomhedskunde på vores hjemmeside. Dog ændrer vi gerne Deres kundekonto manuelt fra privat- til virksomhedskonto. Opret først en privatkonto som normalt. Her behøves kontotegnerens personnummer. Mail så virksomhedens navn, leveranceadresse samt organisationsnummer til info@shopping4net.com, og angiv ”Ændre kundekonto fra Privat til Virksomhed” i emnerækken.

Afgifter

Tilkommer der andre afgifter foruden fragt?
Ved betaling med faktura har du som kunde 15 dages kredit på fakturaen, 0 kr i faktureringsafgift. Du kan altid se totalprisen for din ordre i røde tal længst oppe i højre hjørne.

Betaling

Hvilke forskellige betalingsalternativer findes der?
Du kan betale med kort (VISA, Mastercard) eller mod faktura.
For nuværende er postforskudsbetaling IKKE mulig.
Hvorfor får jeg ikke betalingsalternativet for faktura op i kassen?
Dette kan bero på 3 forskellige sager…
  • Du har tidligere betalingsanmærkninger og er altså ikke godkendt i vores kreditkontrol.
  • Du har glemt at udfylde dit personnummer under kundeoplysningerne. Du kan selv kontrollere dette ved at logge ind på vores hjemmeside og klikke på "Min profil" og gå videre til ”Mine kundeoplysninger”.
  • Du har overskredet kreditgrænsen.
Jeg har valgt ”kort” som betalingsalternativ, men kommer ikke videre til nogen side, hvor jeg kan skrive mine kortdetaljer. Hvilken fejl gør jeg?
Dette beror formentlig på, at du anvender en webbrowser, som ikke støtter denne funktion, f.eks. Safari eller Firefox. Vores råd er, at du prøver med en anden webbrowser eller anden computer. Er det senere i betalingsprocessen problemet opstår, bør du først høre din bank om alt er OK, og at de tillader køb fra vores side. Hvis problemet bliver ved, er du velkommen til at kontakte vores kundetjeneste.

Cookies

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille tekstfil hvor en hjemmeside du besøger anmoder om at blive gemt på din computer. Cookies bruges på mange hjemmesider for at identifiere besøgeren og give adgang til forskellige funktioner. Cookie-filer skader ikke din computer, den består kun af en tekst og kan ikke indeholde virus. Filen tager i stort set ingen plads og der findes to typer af cookies:

  • Den ene type gemmer en fil under en længere tid på din computer. Den bruges f.eks. til at måla hvordan besøgende bevæger sig på hjemmesiden. Dette er ti for at kunne give besøgende bedre tjenester og service.
  • Den anden type af cookies kaldes sessionscookies. Den tid du er inde på en hjemmeside, opbevares denne cookie midlertidigt i din computers memory f.eks. for at holde styr på hvilket sprog du har valgt. Sessionscookies opbevares ikke under en længere tid på din computer, den forsvinder når du lukker din browser ned.
Hvordan anvender Shopping4net cookies?

Shopping4Net anvender sig af cookies for at gøre det nemmere for dig når du besøger hjemmesiden. F.eks. for at du skal kunne logge ind med dine kontooplysninger og for at have styr over hvad der lægges i varekurven. Vi anvender aldrig cookies for at opbevare personlig information om dig.

Du kan i indstillingerne for din browser selv vælge hvis du accepterer at cookie-filer placeres hos dig eller ikke, men for at vores shoppingsystem skal fungere er disse filer nødvendige. Du kan hvornår som helst vælge at fjerne cookie-filer som er placerede hos dig.

Leverance

Hvordan sendes mine produkter?
Hvorledes forsendelserne sendes beror for det meste på vægten og størrelsen. Alle produkter sendes fra et spredningslager i Göteborg i slidstærke og polstrede kuverter. Disse kuverter sorteres som a-breve og leveres af posten til den aktuelle leveranceadresse. Tungere forsendelser sendes i bølgepapkartoner, som postpakke med kollinummer og kræver afhentning ved nærmeste udleveringscentral. Forsendelser, som klassificeres som voluminøse og forsigtigpakker uanset vægt, får en advisering og kræver også at blive hentet ved nærmeste udleveringscentral.
Får jeg altid mine varer hjem i postkassen?
Der er en række faktorer, som spiller ind og påvirker leverancen hjem til postkassen. Generelt kan det siges, at hvis postbudet bedømmer, at forsendelsen passer i postkassen, så leveres varerne hjem til døren/postkassen. Hvis ikke, skriver postbuddet en advisering og forsendelsen skal hentes på nærmeste udleveringscentral.
Hvad koster fragten?
Fri fragt over 499 kr. Der findes altid et fragtfrit alternativ, både når du køber et enkelt produkt og for hele din bestilling på over 499 kr. De tilgængelige fragtalternativer styres af dit postnummer og størrelsen på din ordre. Dette fremgår tydeligt i kassen før du gennemfører dit køb.
Er det altid samme fragtafgift, uanset hvor meget jeg handler?
Fri fragt over 499 kr. Der findes altid et fragtfrit alternativ, både når du køber et enkelt produkt og for hele din bestilling på over 499 kr. De tilgængelige fragtalternativer styres af dit postnummer og størrelsen på din ordre. Dette fremgår tydeligt i kassen før du gennemfører dit køb.
Min ordre har status ”sendt”, men jeg har ikke fået pakken. Kan jag spore den på noget måde?
Hvis din pakke er sendt som a-post giver dette hurtig leverance, men forsendelsen er ikke sporbar. Vi anbefaler, at du i første omgang forhører dig på dit lokale udleveringssted, om de har noget til dig, som de har glemt at advisere. Hvis din ordre er sendt med Bring parcel har din pakke et kolli-ID og er sporbar.

Min ordre

Jeg er usikker på, om min ordre er OK, og/eller hvilken status den har. Hvordan kan jeg kontrollere dette?
Log ind på vores hjemmeside og klik på "Min profil". Klik på "Mine ordre", så vises de seneste ordre, du har afgivet. Gælder det en ordre, som er ældre end de som vises, skal du søge ordren via alternativet øverst på siden.
Klik på ordrenummeret for aktuel ordre, så vises ordren. Nu ser du, hvornår ordren blev lavet, ordrestatusen, og hvilken betalingsmåde du har valgt (faktura/kort).
Hvad betyder ordrestatus ”bestilt”?
Dette indebærer, at vi har registreret din ordre, men endnu ikke har sendt den. Findes varen på lager, når du har aflagt din ordre, sendes den samme dag, hvis bestillingen er gjort inden kl. 13.00. Ellers bestilles den fra leverandør, og som regel sender vi den samme dag vi modtager den. Har din ordre haft status ”bestilt” mere end en dag, betyder det altså, at vi venter på at få varen hjem fra vores leverandør.
Hvad betyder ordrestatus ”Ikke gennemført/Error”?
En ordre med denne status er ikke gået igennem vores system og vil altså ikke blive sendt. Dette beror formentlig på, at nogen er gået galt, da du forsøgte at betale med kort.

Reklamation

Hvordan reklamerer jeg et produkt?
Hvis en vare er skadet eller fejlagtig, når den modtages, skal den reklameres indenfor 7 dage fra leverancedatoen. Shopping4net påtager sig omkostningsfrit at oprette fejlen ved eventuelle reklamationsærinder. Som kunde har du ansvar for, at undersøge produkterne nøje ved modtagelsen for at sikre at de er fejlfrie.

Ved reklamation skal retursedlen, som findes på bagsiden af fakturaen udfyldes og sendes med. Varerne/produkterne skal tilbagesendes i originalforpakning samt være velpakkede i en af posten godkendt ydreemballage (f.eks. bølgepap). Eventuelle transportskader på grund af mangelfuld emballage debiteres dig.

Det er vigtigt, at gøre en korrekt returnering/reklamation, og ved spørgsmål og overvejelser står Shopping4nets kundeservice altid til Deres tjeneste.
Hvilken information skal jeg vedlægge, når jeg reklamerer et produkt?
Hvis muligt ser vi helst, at du anvender returformularen på bagsiden af din faktura. Har du denne, sender du din reklamation med:
  • Alle oplysninger om produktet.
  • Hvad du mener problemet er
  • Dine kundeoplysninger, navn, adresse og kundenummer.

Returneringer

Hvem står for porto, hvis jeg skal sende et produkt tilbage?
Hvis det gælder en reklamation eller en af Shopping4net fejlleveret vare, står Shopping4net for returomkostningen. Hvis det er en retur forårsaget af en fejlbestilling (fortrydelsesret) af kunden, står kunden for returomkostningen. Les mere om reklamation og fortrydelsesret i Shopping4nets købsvilkår…

Shopping4net

Hvad er Shopping4net?
Shopping4net er en e-handelsportal og fungerer omtrent som et butiksgalleri. Den største forskel fra et traditionelt butiksgalleri, hvor hver butik er sin egen, er at alle afdelinger hos Shopping4net er integrerede. Shopping4net er som et stort varehus, hvor du indsamler dine varer i en fælles kundevogn og betaler i en og samme kasse. Shopping4net tilbyder et stort udvalg af produkter indenfor en række forskellige grene, og gennem smarte logistikløsninger, personligt engagement og nytænkning giver vi dig en billig, tryg og enkelt måde at handle på. Du sparer tid og undgår trængsel og lange køer.

Gennem fanerne øverst på siden kommer du enkelt til de forskellige afdelinger hos Shopping4net. Hver afdeling er specialiserede indenfor sin unika gren med veluddannet personale, som giver dig personlig service og god vejledning.
Har I nogen butik, som man kan komme og handle personligt i?
Nej, det har vi ikke.

Sikkerhed

Hvordan fungerer Shopping4net integritetspolitik?
Shopping4net AB (Shopping4net), Mediavägen 4, 438 91 Landvetter, svensk organisationsnummer: 556823-3604, er ansvarlig for de personlige oplysninger, der indsamles og behandles af Shopping4net. Vi overholder den svenske Personuppgiftslagen (PUL), SFS 1998:204 som erstattes af den nye fælles EU-forordning GDPR (persondataforordningen), der er gældende fra den 25. maj 2018. På baggrund af ovenstående har vi på Shopping4net opdateret vores Integritetspolitik. Det er vores ønske, at du skal føle dig tryg når du handler med os eller videregiver dine oplysninger til os, og derfor er det vigtigt at vi er åbne omkring hvordan vi behandler og indsamler din personlige information. Hvordan det fungerer, hvordan vi indsamler data samt hvordan vi gemmer den kan du læse mere om i vores Integritetspolitik.
Hvilken sikkerhed har jeg, når jeg handler med kort hos Shopping4net?
Al kortbetaling, som sker hos Shopping4net, sker gennem DIBS, som er en af Skandinaviens førende virksomheder indenfor betalingssystemer for Internetbutikker såvel som for almindelige "fysiske" butikker. DIBS samarbejder med alle Skandinaviens førende banker og kortindløsere og opfylder alle de seneste certificeringer og sikkerhedskrav fra indløsere og kortorganisationer.

Hvis du har valgt kortbetaling og klikker på ”Køb-knappen” i kassen hos Shopping4net, forflyttes du automatisk til DIBS egne Internetsider. Ved forflytningen får du en meddelelse (hvis du ikke har lukket denne funktion) om, at du forflyttes til en sikker Internetside. Symbolet for en sikker Internetside er en lille låst hængelås længst nede i statuslisten i din webbrowser.

Al trafik, som sker på DIBSs sider er krypteret i overensstemmelse med SSL-standarden (Secure Socket Layer). Dette indebærer, at den information (f.eks. navn og kortnummer), som sendes mellem din computer og siden ikke kan læses eller opfattes af nogen udenforstående. Siderne er også certificerede og certifikatet indeholder information om, at siden er autentisk eller ægte. Certifikatet udgør et id, som sikrer, at sidens identitet forbliver unik og ikke genfindes på en anden Internetside. Læs mere om DIBS på www.dibs.dk.